avtäckte Nvidia att tillägga AMD GPU:er kompatibla via GDC 2022

Hela GDC 2022, AMD avslöjade nya huvudpunkterna i fråga om FidelityFX Fantastiskt Resolution 2.0 (FSR 2.0)för att dessutom upprepar tenderar att tekniken dessutom skulle vara lämplig via konkurrerande grafikkort att tillägga avslöjar det finns en första post genom kompatibla Nvidia att tillägga proprietära GPU:erför att man kan hitta under:

4K mål som

  • AMD: Radeon RX 6700 XT, RX 5700 att tillägga uppåt
  • Nvidia: Geforce RTX 3070, 2070 att tillägga ökad

Mål som 1440p

  • AMD: Radeon RX 6600, RX 5600, RX Vega Series att tillägga uppåt
  • Nvidia: GeForce RTX 3060, 2060, GTX 1080 att tillägga ökad

1080p mål som

  • AMD: Radeon RX 6500 XT, RX 590 att tillägga uppåt
  • Nvidia: GTX 16-serien, GTX 1070 att tillägga ökad
FidelityFX Fantastiskt Resolution 2.0

AMD förklarar vidare tenderar att åt distinktion med ursprung i variant 1.00 uppmanar att ge tillbaka FSR 2.00 något av ytterligare arbete med ursprung i byggare som ett sätt att kombinera sätt inom spelet, att tillägga tillägger tenderar att både Deathloop att tillägga Forspoken de kommer vinst från denna strategier.

Till sist säger AMD tenderar att spelet för att redan stöder Nvidias DLSS bör vara lätta tenderar att placera nämner via FSR 2.0, via få dagars arbete som ett sätt att kombinera sätt, då däremot spelet som kan vara uppförda via Unreal Engine 4 att tillägga Unreal Engine 5 närma sig du kommer att behöva dedikerade plug-ins anger orsak förvärva sätt tenderar att fungera. Game för att redan tillämpar tidsmässig kantutjämning även har dessutom det finns en vinst inom på detta avseende. Men när det finns en byggare för att inte även har byggt sitt spelet kring dessa komponenter, säger AMD tenderar att sätt är redo att ta 4 eller fler veckors arbete tenderar att placera nämner tekniken.

Även genom GDC 2022 meddelade AMD sätt FSR 2.0 kommer att vara kompatibel med Xbox Series X och S.

Leave a Reply