Microsoft avslöjar statistik men även informationen i fråga om prenumeranters inblandning

0

[ad_1]

Mitt i GDC 2022, Microsoft mannen satte bara några få intressanta informationen på Xbox Game Pass, för att förklarar enkla metoder till tjänsten handledningar åt är benägna att främja spelarnas medvetenhet i fråga om titlarna tillgänglig på marknaden de brukar positiva konsekvenserna för att stödja spelen för att ingår inom registret. Definitivt är troligen en av de som väsentligen den mest intressanta statistiken för att avslöjas inom videon under är benägna att prenumeranter utför inom gemensam 40 % fler titlar efter du kommer att behöva gått via men även inom en hel del omständigheter provar de som outgivna genrer eller game för att de som i alla andra fall för att inte jag skulle inte ha övervägt. Under är informationen för att avslöjats resten av Microsoft:

  • Inom gemensam utför prenumeranter 40 % fler titlar efter du kommer att behöva gått via
  • Inom gemensam utför prenumeranter 30 % fler genrer hela de som 90 de gånger efter anslutningen
  • Större än 90 % resten av prenumeranterna säger är benägna att dom har utfört game tillgängliga på Game Cross för att de som i alla andra fall för att inte jag skulle inte ha övervägt
  • Spelarbasen resten av game för att redan finns tillgänglig på marknaden förbättrar via 8,3 gånger inom gemensam efter de effektivt är tillgängliga på Game Cross
  • Game ifrån gigantiska förlag som kan vara tillgängliga på Game Cross hela de som första 30 de gånger på lanseringen även har inom gemensam 3,5x idrottsman jämfört via relaterade titlar för att för att inte finns inom registret
  • Game ifrån ID @ Xbox-programmet som kan vara tillgängliga på Game Cross hela de som första 30 de gånger på lanseringen även har inom gemensam 15x idrottsman jämfört via relaterade titlar för att för att inte finns inom registret
  • Game för att lanseras på Game Cross hela de som första 30 de gånger även har inom gemensam 3,5x idrottsman jämfört via Steam
  • Dialog i fråga om ett game på sociala community förbättrar via 3 gånger när som helst dess inträde inom Game Cross tillkännages
  • Inom gemensam även har det finns en Game Cross-prenumerant 4 gånger verkar större sannolikhet är benägna att streama sina spelsessioner på Twitch
  • Game Cross-prenumeranter spenderar inom gemensam 50 % större än olika kunders
  • Intäkterna ifrån intäktsgenerering för att stödja game förbättrar 2,8 gånger efter du kommer att behöva gått via inom Game Cross, varav 50 % närma sig ifrån förvärvet resten av nya idrottsman.

Definitivt är på detta tydligen statistik de brukar utställning enkla metoder till Xbox Game Pass inom en hel del omständigheter öppnar som nya perspektiv för att stödja dem för att bestämmer sig som ett sätt att prenumerera, samtidigt som erbjuder gigantiska fördelarna med för att stödja de som titlar för att ingår inom dess lista. Vad överväga du kommer?

För tillfället är jag som tillgängliga spel Xbox Game Pass andra halvan av mars 2022.

[ad_2]

Leave a Reply