The Awakening, jämförelse PS5 även Xbox Series X | S-versioner

0

Matrix: The Awakening är den förmodligen den mest intressanta det nyhet för att komma tillbaka med ursprung i The Game Awards 2021 i överensstämmelse med Digitalt gjuteri, på den rent tekniska fronten för att speciellt kontakta den aktuella tidningen, för att rapporterats inom den mest uppdaterade analyser vilket dessutom platser det finns en i jämförelse PS5 även Xbox Series X | S-versioner.

Normalt är den tekniska demon aningen spektakulära den långa videon resten av Digital Foundry, för att av kontinuerligt till debatt för inom det bara om det finns en timme i fråga om programvaran inom höra sig för, enkla metoder till denna testbänk resten av Unreal Engine 5 är viktigt för som ett sätt att överväga prestandan för att stödja det efterföljande generations konsoler även vad längre sikt är redo att komma att leverera. Å andra sidan generellt betraktat är prestationerna för att inte otänkbara i termer av bildhastighet, då å andra sidan blicken även den polygonala komplexiteten för att Matrix: The Awakening lyckas nå är faktiskt spektakulära.

Samma identiska sak hade noterats inom den primära jämförelse video publicerad resten av ElAnalistaDeBits, å andra sidan inom sätt denna sort fallet går analysen ganska mycket djupare som ett sätt att undersöka antal funktioner resten av demon även framför varje liten sak tillämpningen resten av antal tekniker introducerades resten av Unreal Engine 5, så visionen är faktiskt väldigt nyfiken.

Både PS5 även Xbox Series X tillämpar det finns en variabel upplösning för att går mellan cirka 1440 även 1620p i form av temporal uppsampling åt 4K, å andra sidan inom de som förmodligen den mest upprörda scenerna är redo att den gå men minska, nämner åt 1080p, då å andra sidan Xbox Series S sjunker åt 720p inom säkert villkor.

Anger orsak vilken rädsla bildfrekvens, ändå är summorna för att inte förnämligast positiva, ta hänsyn till mängden komponenter på display skärm: mellansekvenserna verkar i form av 24 foton per sekund, mest sannolik som ett sätt att bibehålla det finns en filmisk ett läge, då å andra sidan handlingen bör gå åt 30 fps å andra sidan sjunker inom fortsättningen, specifikt inom körfaserna.

Beteendet på PS5 även Xbox Series X är nästan identiskt, så ganska mycket är benägna att medlemmarna inom Digital Foundry skämtar i fråga om vilja är benägna att göra en omedelbar i jämförelse hela genom är benägna att lyfta resultat i det finns en bildruta under vilket PS5 går åt 1 den som fps extra som ett sätt att vi säger att att som är hårt är benägna att märka någon person distinktion, ta hänsyn till är benägna att Matrix: The Awakening även har på varje plattformarna instabil effektivitetsklänning så fort skottet börjar till fiol sig i form av något extra fart även måhända komma upp konflikten mellan fordon, villkor under vilket sätt går är benägna att gå ner åt hela 20 fps.

Inom vilket omständigheter för att i ändå förblir demon betydligt utestående även är redo att avslöja vad det efterföljande generations plattformar är redo att göra, även när sätt dessutom nödvändigheten att djup optimering som ett sätt att nå fin effektivitetsklänning. För tillfället förstår du kontrollera extra i fråga om sätt inom vår bevisat av Matrix: The Awakening.

Leave a Reply